Last update... See you all on friday! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thomas Nijs - WaarBenJij.nu Last update... See you all on friday! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thomas Nijs - WaarBenJij.nu

Last update... See you all on friday!

Blijf op de hoogte en volg Thomas

12 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Na een weekje dikke pret in Bangkok met Luco en Maikel ben ik op 13 maart samen met Diana naar Vietnam (Hanoi) gevlogen. Eerst nog 1 dag met ze 2en door Bangkok geslenterd en de welbekende dingen gezien. In Hanoi was het voor het eerst sinds een jaar koud, heel erg koud.. zo'n 12 graden dus lange broek en hoodie uit met backpack gepakt. In Hanoi hebben we een hele dag rondgelopen. Totale chaos van scooters en heel veel mensen maar alsnog een hele mooie en relaxste stad. Wat mooie plaatjes geschoten en de bekende bezienswaardigheden gezien. De mensen in Vietnam zijn erg vriendelijke, het raakte me eigenlijk meteen. We zijn een willekeurig schoolplein opgelopen en na 2 minuten waren we omringd door zo'n 200 kinderen. Handjes geven en zwaaien, echt heel speciaal. Na Hanoi hebben we de bus gepakt naar Halong Bay, 1 van de zeven natuurlijke wereldwonderen. Het was nog steeds erg koud en bewolkt maar goed niet zeuren, ik heb al een jaar zomer achter de rug. In Halong Bay een boottocht gemaakt van zo'n 6 uur. Echt schitterend, juist omdat het bewolkt was maakte het het een beetje 'spooky'. Na een aantal rustige dagen een 10 bed dorm geboekt in Hue Backpackers. Na een extreem lange busrit kwamen we daar om zo'n 5 uur aan. Het was happy hour en me backpack bij de receptie achtergelaten en meteen bij een aantal canadezen aangesloten voor een biertje. Na een paar biertje een paar potjes bier-pong gespeeld. Je speelt 2 tegen 2 en aan beide kanten van de tafel staan 6 glazen met bier. Met een pingpong bal moet je dan proberen de bal in de beker te gooien. Charles en ik hebben zowat alles gewonnen dus na een paar uur was iedereen aardig lam. Toch maar even me kamer opgezocht en een douche gepakt. Het werd drukker en drukker in het hostel. Om 11 uur sluit de bar en daarna gaat iedereen naar dezelfde bar/club om de hoek. Een hele vette avond gehad en veel mensen ontmoet. Samen met Charles nog een kleine Vietnamees in het rond gegooid in de club, vond hij prima trouwens. Ik plek uiteindelijk in een 6 bed kamer te zitten samen met wat andere mensen en een gast uit Engeland, Chris uit Brighton waarmee ik uiteindelijk me hele Vietnam reis mee samen zou reizen. Echt een top gozer! Net als ik ze opleiding snel afgerond een paar jaar gewerkt en toen op reis gegaan. Er was een hele groep met Engelsen en Canadezen die elkaar kende van Halong Bay. Dus al snel hadden we een groep van zo'n 20 mensen... Chris kwam met het idee om een city tour te houden. Dus in het hostel mensen rondselen, van 'he wil je mee met de city tour?'. Sommige mensen dachten dat het echt een city tour was. Maar Chris had ook geen idee waarheen te gaan. Dus een map gepakt en rond 12 uur vertrokken met zo'n 16 mensen voor de 'city tour'. Eerste supermarket 'bierstop'. Weer verder gelopen op naar het paleis. Volgende 'bierstop'... Kortom het werd leuker en leuker, nog niet iedereen kende elkaar dus iedereen was volop aan het praten met elkaar. In de paleistuin nog wat biertjes gedaan en 'verstoppertje' gespeeld. De paleistuin was zo'n 400 bij 400 meter maar alsnog duurde het 3 uur om te vinden waar je je kon verkleden als de keizer en zijn helpers. Dikke lol gehad en na het paleis me ze alle in wat zwanen pendel bootjes een uurtje op de rivier rondgevaren. Van echt varen kwam het niet, het was meer beetje tegen elkaar aan rijden en biertjes over en weer gooien. Na deze geweldige city tour!! Terug naar het hostel en met ze alle wezen stappen. Opnieuw de vietnamees in het rond gegooid, deze keer met Chris. De volgende dag besloten Chris, Harry, Molly, Grace, Diana en ik om door te gaan naar Hoi An. De boys op 1 kamer en de meiden in een andere kamer. Met ze zessen heerlijk uiteten geweest en daarna met de boys uitgegaan en mijn laptop bij de meiden achtergelaten zodat ze een filmpje konden kijken. Echt dikke lol gehad met ze 3en. Nog een Vietnamees ontmoet die jarig was, zat in een hoekje met een extreem grote taart. dus wij zeiden kom bij ons zitten, Chris nam de taart mee, hem een biertje aangeboden en wat van de taart gegeten. We vroegen of hij met ons uit wilde gaan maar ze vriendin was aan het werk in dezelfde bar dus helaas kreeg hij geen toestemming om mee te gaan hahaha. Dikke avond gehad en volgende dag kwam de hele horde van Hue aan in Hoi An. Weer beetje stadje bekeken en wezen stappen met ze allen. Volgende dag met Chris en Diana op naar de volgende stop Nha Trang. Heerlijk op het strand gelegen en nog 2 meiden van Hoi An waren er ook weer bij. Dus klein groepje maar we wisten dat de dag daarna de hele horde weer zou aankomen. Wij liepen dus eigenlijk een beetje een dag voor op de groep. In Nha Trang niet veel gedaan dan lekker bakken op het strand en genieten van de zon. Ik was een beetje in een snelvaart omdat ik wist dat Maja en Hanna uit Zweden in Mui Ne Beach waren. Ik kende hun beide van Ko Tao en Koh Phangan. Dus na Nha Trang met Chris en Diana naar Mui Ne Beach vertrokken. Het was echt supervet om Maja weer te zien! Ik had eerst hetzelfde hotel geboekt maar het bleek dat ik de verkeerde maand had geselecteerd, maart ipv februari.. Heel slim weer hahaha. Normaal boek ik nooit wat dus dat had ik beter ook deze keer niet kunnen doen. Maar goed alsnog een kamer gefixt. Met ze vijven een dagtour gemaakt naar de Sanddunes. Met quads rondgescheurd door soort van zand woestijn, echt super kicke!! In de avond wezen stappen in een soort van luxe russisch achtige lounge club met heerlijke muziek. Een DJ en een meid met een gitaar, geweldige combinatie! Na 2 dagen Mui Ne Beach met ze vijven vertrokken naar Saigon (Ho Chi Minh City). Chris kende 2 oude Engelse gasten uit Pai en Vang Vieng. Saigon is een beetje zoals Khao San rd maar dan veel vetter. Nog meer chaos en geen mensen die je van alles willen verkopen. Verder over Saigon lastig te beschrijven, zie de foto's op fb... Opblaasbare gitaren en teddyberen, slakken eten, extra special buckets van An (onze moeder van onze standaard bar waar we zaten) enz. Uiteindelijk in de avond beland bij een huisparty met Maja, Hanna, Chris, ik, een 40 jaar oude Engelse man en een taxidrijver die ons de weg had gewezen... Chris en ik hadden eigenlijk die avond de bur moeten pakken om 11 uur in de avond maar we besloten te blijven omdat we zo'n lol hadden met ze allen. Dus Chris is naar de buscompany gerend en met een verhaal aangekomen dat ik in het ziekenhuis lag met een voedselvergiftiging, totale onzin natuurlijk maar ze geloofde het. Dus de meiden waren super blij dat we nog een nacht bleven. Na de huisparty terug gegaan naar het hostel. Chris en ik hadden geen kamer want we zouden dus vertrekken. Dus bij de meiden op de kamer geslapen. Volgende dag hoor ik Chris zeggen 'Tom Tom it's 3 o'clock' Dus ik zeg terug wat 'at night?' Hij zegt nee in de middag... Kortom de meiden hadden hun vlucht om 9 uur in de ochtend naar Bangkok gemist en wij hadden onze bus gemist... We lachen helemaal in een deuk met ze vieren, ach ja wat boeit het, geweldige avond gehad dus gewoon maar weer een ticket boeken. Afscheid genomen, wat lastig was, met ze vieren echt een geweldige tijd gehad. De meiden op naar Bangkok en daarna richting Zweden. En Chris en ik op naar Phnom Penh. In Phnom Penh beide weer wakker geworden om 3 uur in de middag, bus gemist, chris had ze tour naar de Killing Fields gemist. Hij is er alsnog geweest maar dan in een sneltreinvaart. Daarna was het tijd om op te splitsen. Ik ging naar Sihanoukville en Chris naar Koh Phi Phi. In Sihanoukville ben ik weer de 2 deense meiden tegengekomen (Mai en Steffie), ja degene van Darwin, Full Moon, Bangkok en nu dus weer. Ook Luco was hier met een groep en nog 5 mensen van de Vietnam groep. Eigenlijk niet veel gedaan in Sihanoukville.. zon, zee, strand en party! Wel heel leuk om weer zoveel bekende te zien, dus ik rende van groep naar groep maar uiteindelijk wel meeste tijd opgetrokken met de Vietnam groep. Na 5 dagen was het tijd voor mijn laatste busreis naar Bangkok... Tranen, tranen hahaha nee gekheid maar wel echt een superraar gevoel dat deze reis over is. Ik kijk er zo naar uit om iedereen weer te zien maar vind het ook weer jammer dat het tot een einde is gekomen. Heb zo'n geweldig jaar gehad, schitterende dingen gezien, geweldige mensen ontmoet, een beste maat erbij (David), en gewoon elke dag genoten. Dus nu lig ik lekker in een superluxe hotel voor 2 dagen, zwembadje op het dak, lekker eten, wat dingetje kopen en beetje uitrusten. Vrijdagochtend om 7 uur land ik in Nederland en vrijdagavond dus feestje!!!! Kijk daar wel heel naar uit!! Ik kan nu niet meer zeggen tot misschien snel of tot misschien wat later. Nee 2 dagen en dan ben ik er weer! Pff dit is zo lastig om te schrijven.. Dikke tranen... Maar het komt goed ik ga ff zonnetje pakken en nog ff genieten! Tot vrijdag!!!! Toedelooo, here we goo, aighhtt, let's go mental, jaja, skoll en dikke kus en groetjes!

  • 18 Mei 2014 - 11:24

    Jamie:

    Hoi Thomas,

    Hoe heette dat motel waar je werkte in tennant creek?

    Gr,
    Jamie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

De trip start op 6 maart 2013 in Melbourne! Het 'plan' is om van Melbourne via de oostkust van Australie naar het noorden te gaan om mijn trip door Australie te eindigen in Darwin. Vanaf Darwin vlieg ik door naar Zuid-Oost Azie (Indonesie, Singapore, Maleisie, Vietnam, Laos, Cambodja en Thailand)! Of dit daadwerkelijk de route wordt kunnen jullie na lezen op mij blog. Voorzover nog geen idee hoelang ik weg blijf, misschien heb ik het na 3 maanden gehad (of geld op) of misschien pas na 12 maanden. Kortom als je op de hoogte wilt blijven dan kan je hier alles lezen!

Actief sinds 13 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1886
Totaal aantal bezoekers 11774

Voorgaande reizen:

06 Maart 2013 - 14 Maart 2014

Australië, Nieuw Zeeland en Zuidoost Azië

Landen bezocht: