Laatste dagen Nieuw Zeeland en Bali! New Adventure - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Thomas Nijs - WaarBenJij.nu Laatste dagen Nieuw Zeeland en Bali! New Adventure - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Thomas Nijs - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Nieuw Zeeland en Bali! New Adventure

Blijf op de hoogte en volg Thomas

27 November 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Hallo allemaal!! Zo dat is alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Inmiddels hebben we Nieuw Zeeland verlaten en zitten we alweer in een ander continent: Zuid-Oost Azie, op Gili Island (Indonesie) wel te verstaan. We waren gebleven bij de ferry van Zuid naar Noord Nieuw Zeeland. De ferry vertrok op 8 uur s'avonds en zo rond middennacht kwamen we aan in Wellington. Ergens midden in het centrum een gratis parkeerplek gevonden en daar overnacht. Volgende morgen op naar de Weta Cave. Eerst een beetje rondgeslenterd in Wellington en ontbijtje gegeten. De Weta Cave is een workshop/museum waar ze dingen voor films maken. Het is vooral bekend geworden door het meewerken aan Lord of the Rings, maar ook vele andere films zoals Kuifje, Avatar, Iron Men, enz. Uurtje beetje rondgekeken en daarna weer vertrokken. Via Malin en Lisa hadden we een adres gekregen van een meid en gozer die iets buiten Wellington woonden. Misschien konden we daar gratis overnachten en dat zou wel chill zijn ff een warme douche en wat warmte. Dus daar heen gegaan, wat biertje gedronken en lekker gegeten. Erg gezellige avond gehad! Ze vertelden ons ondermeer waar heen te gaan op het Noord Eiland. Op naar New Plymouth. Hele goedkope campspot gevonden op een heuvel. 5 dollar per nacht en met stroom. Aangezien de ijskast inmiddels op 24 graden was aangekomen hadden we toch echt stroom nodig. En natuurlijk ook ff alles rechargen. Daar 2 nachten gebleven. De eigenaar van het roadhouse/camping had ons de eerste avond een grote zak met overgebleven kippetjes gegeven en de 2de nacht vroeg hij ons om mee te helpen met het uitladen en vullen van de winkel voor een gratis maaltijd. Heerlijk om ff niet zelf te koken en een keer wat anders dan rijst of pasta. We hebben geprobeerd om de in de buurt de hot pools te vinden maar dave had zich vergist in de high tide van de zee hahaha. Dus stonden we daar om 2 uur s'middags op het strand opzoek naar de hot pools die achteraf gebleken pas om 5 uur te zien waren. Maar goed alsnog ff wat gedaan en het was alsnog een mooi strand om te zien. Volgende dag weer verder noord gereden. Het weer was inmiddels omgeslagen en het was schitterend weer. Dus niet te lang rijden en snel een spot zoeken om te genieten van het zonnetje. Mooie plek gevonden naast een rivier. Opnieuw was er weer helemaal niemand, maar goed we vermaken ons altijd wel. Ook daar weer 2 dagen gebleven en beetje uitgerust en films gekeken. Nu gingen we richting het einde van onze trip in Nieuw Zeeland. We hadden nog 5 dagen over voor het mooiste deel van het Noord Eiland, het gebied boven Auckland. Flink doorgereden, zo'n 8 uur en toen aangekomen in Paihia, Bay of Islands. Eindelijk weer gebruik gemaakt van de Xbase hostelpas en gratis overnacht op de parking van het hostel. Ook weer ff onder de mensen gekomen. En uiteindelijk zaten we met zo'n 10 man gezellig wat te drinken. Na een paar uur vond de security het wel wel geweest en dus met ze alle naar de bar gegaan. Er waren niet veel mensen met de camper, wij en 2 gasten uit Watford, Engeland. Chris en Liam. Vette avond gehad en volgende morgen zouden we weer vertrekken. We besloten om de ze vieren, Chris en Liam, door te rijden naar het noord punt van Nieuw Zeeland. Dus met 2 auto's achter elkaar de weg op. Natuurlijk diverse keren verkeerd gereden en elkaar bijna een paar keer kwijtgeraakt. Maar na een aantal uur rijden toch beide aangekomen in Cape Reinga. Dit is het punt waar 2 zeeen bij elkaar komen. Schitterend uitzicht en uurtje daar rondgelopen. Het begon al beetje donker te worden dus camping opgezocht. Erg mooie plek gevonden in een mooie baai. Dit keer niet gratis maar we besloten te gok te wagen om niet te betalen. Hopelijk zou de ranger niet op komen dagen de volgende morgen.... Auto geparkeerd en daarna met Chris en Liam auto terug naar de vuurtoren om te zonsondergang te zien. Dit was echt geweldig, ok we waren een beetje te vroeg.. moesten zo uur wachten haha maar het was het zeker waard! Toen we terugreden kon Chris ze iphone niet meer vinden. Laatste plek waar deze lag was op het dak van de auto... Dus teruggereden en langs en op de weg gezocht. Weer gevonden maar ze hele scherm was naar de klote, had hij net een week geleden laten maken. Maar goed het was al een wonder dat we hem terug hadden gevonden en het was te repareren. Weer terug naar de camping wat gegeten, biertje en redelijk vroeg gaan slapen. De volgende morgen, klop, klop, op het raam. Owkke de RANGER!! Helaas dus geen gratis overnachting. De volgende 4 dagen dus dikke lol om de Ranger. Lookk out for the RANGER!! Hij kan je overal vinden, in de supermarket, langs de weg, hahaha. Beetje lastig te beschrijven maar echt dikke pret. Ontbijtje gegeten en doorgereden naar de bush bush. Een groot bos met hele grote bomen. Wij alle hadden grote verwachtingen maar eenmaal aangekomen bleken de bomen helemaal niet zo groot. Dus helemaal krom gelegen van het lachen. Zes uur rijden en dan zie je dit.. Zoals Chris verantwoorde.. oohh this are the trees... gevolg door OOOH What and amazing treees.. en weer met ze alle LOOK OUT FOR THE RANGER!! Kortom veel onzin en lol. Ergens bij een meer een campspot gevonden. Biertje, muziekje erbij. Chille avond gehad en veel geouwehoerd. Volgende morgen weer wakker gemaakt door de ranger.. Gvd weer betalen. In 2 maanden geen ranger gezien en nu 2 keer op een rij. Waarschijnlijk omdat we er zoveel over praten. The Ranger is watching you!!! Inmiddels was alles weer helemaal leeg, camera's, iphone, laptop, dus opzoek naar een bibliotheek. Eentje gevonden en daar paar uur rondgehangen. Weer verder gereden en een camping gevonden. 12 dollar p.p. per nacht! Wat dat betalen we niet, dus ik na beetje onderhandelen, we hoefden maar voor 2 personen te betalen. Om de camping kwamen met 2 duitse meiden tegen dus in de avond met ze 6en in Chris en Liam camper gehangen met wat bier, wijn, vodka en wat kaartspelletjes. Onze laatste dag was aangebroken, we moesten terug naar Auckland om Hippie in te leveren.. Mehh mehh, we gaan haar missen! Chirs en Liam besloten om ook naar Auckland te gaan en zo konden wij onze auto in leveren en met hun meerijden naar het centrum. Wij hadden de laatste nacht bij Xbase geboekt en weer hoefden we slechts voor 1 persoon te betalen. In onze kamer waren eerst 4 bedden vrij. Dus Chris en Liam naar binnen gesmokkeld. Pizza's gehaald bij domino's naar zoals altijd de laatste avond op naar de bar. Helaas was onze kamer inmiddels vol dus moesten ze op de bewaakte parkeerplaats in de auto zien te komen zonder dat de security hun zag. Het is namelijk geen camping. Vette avond gehad en afscheid genomen. Het was echt supervet om met 2 auto's rond te touren. Alle overgebleven voedsel, lonely planet bij Chris en Liam achtergelaten. Om 4 uur s'nachts zou de wekker gaan voor onze vlucht naar Bali, met een stopover van 10 uur!!! in Brisbane. Ja weer Brisbane hahaha. Voor de 4de keer inmiddels. Dit zou dus een hele lange dag worden. Natuurlijk werd weer een van ons bij de security eruit gepikt. Ik had 2 grote scharen in me handbaggage. Haha ik dacht dat ik ze in mijn backpack had gestopt. Niet dus.. Maar goed beetje lachen en dan is het oke. In Brisbane met een lichte hangover rondgehangen op het vliegveld en wat series gekeken. Na 10 uur was het eindelijk zover op naar Denpassar, Bai! Eenmaal aangekomen in Bali taxi gepakt en een hotel opgezocht. ff langs de pinautomaat om 1.500.000 rp te pinnen. Wel te verstaan slechts 150 dollar. Ik met met stomme kop 700.000 betaald ipv 70.000. Het is erg lastig met die biljetten van 10.000 en 100.000. Maar goed foutje kan gebeuren en overnacht in Kuta. Zoals men al had aangegeven Kuta is een shithole. Chaotisch druk, zoals voornamelijk heel het gebied rond depassar. Volgende dag snel taxi gepakt naar Seminyak, Arty had ons aangeraden om daarheen te gaan. Het was inderdaad een stuk minder druk en zag er leuk uit. Jaaaa het goedkope leven is begonnen. Elke dag 3 keer uiteten voor zo'n 5 dollar per maaltijd. En zoals ik al had ervaren het eten is verrukkelijk in Azie. In Seminyak 1 dag niks gedaan, uitgerust en strandje gepakt. Volgende dag wezen stappen. Totaal andere wereld dan Australie, geen paspoort, entreeprijs of andere regels. Het enigste wat je meeneemt is wat geld. Na 2 dagen Seminyak op naar het culture Ubud. Een schitterend en rustig stadje. Mooi kamer gevonden bij een lokale familie, homestay wordt dat genoemd. Heerlijk wezen eten, japans, indonees, mexicaans, alles is hier heerlijk. Heel veel fruitshakes en ander lekker eten en drinken. Pff heerlijk na 2 maanden pasta en rijst! In Ubud het Monkey Forrest bezocht. Mooi bos met tempels en heel veel apen. Ik werd meteen beroofd van me tickets in me zak. Slimme aapjes dus maar snel onze portemonnee en camera in de tas gedaan voordat ze daarmee aan de haal gaan. Maar echt supervet om mee te maken. Ze klimmen op je hoofd en zijn eigenlijk best vriendelijk. Na 2 dagen in het heerlijke Ubud de boot gepakt naar Gili Trawangan. Waar we nu inmiddels 2 dagen zitten. Schitterend klein eiland van 2 bij 2 km. Wel veel party maar niet overdreven druk. Een klein paradijsje! Vandaag gaan we een fiets huren, er is geen moter verkeer hier op het eiland, en een beetje rondrijden en snorkelen. Vanavond is er een groot feest dus daar gaan we natuurlijk naartoe. Zo dat was weer een lange lap text zo in de vroege morgen, het is hier 10 uur in de ochtend. Het is lastig om wat tijd te vinden om te typen maar ik heb me er toch weer toe gezet! Na Gili gaan we terug naar Bali om ergens te surfen. Na Bali gaan we opweg naar Java. Om vervolgens om 12 december naar Bangkok te vliegen om Arty te ontmoeten en daarna gaan Dave en ik richting Hua Hin waar zijn zus een huis heeft. Ze is op stage in Thailand. Daar blijven we waarschijnlijk zo'n 10 dagen tot en met Kerstmis en daarna gaan we naar Koh Phi Phi voor mijn verjaardag en oudjaar. Daarna zien we wel weer! Heel veel liefs en groetjes van ons beide aan iedereen! Wordt een vreemde kerst en verjaardag maar goed het gaat echt super goed met me. Echt een geweldig avontuur ver boven al mijn verwachtingen. Kan het soms zelf ook niet meer bevatten. Geweldig!!!

• 27 November 2013 - 12:49

Inge Jansen:

hoi Thomas, wat heb je al veel meegemaakt en geniet je nog steeds van wat je ziet en waar je bent. Geniet van de tijd dat daar nog bent, want het gaat heel snel voorbij. Voor ons ging de tijd ook zo snel voorbij. Het was wel vermoeiend maar we hebben heel veel gezien en veel uitleg gekregen van onze reisgidsen.

O, ja nog gefliciteerd mete de overwinning van Ajax op Barcelona.
    Thomas, geniet er nog maar van en houdt alles heel.
    Groetjes Inge

• 30 November 2013 - 16:17

Miriam En Freek:

Onwijs gaaf, Gozer. Gaaf reisverslag. Blijf zolang als je kan daar want hier is er geen ene f**ck te doen.